Mit liv med musik.

Efter at have arbejdet som bankmand i 26 år valgte jeg at stoppe i 1986. Jeg blev udlært i Handels- og Landbrugsbanken i Thisted hvor jeg arbejdede indtil 1969. Herefter gik turen til Sjællandske Bank i Holbæk, hvor jeg arbejdede i 2 år indtil jeg blev afdelingsleder i Mørkøv afdeling, her arbejdede jeg intil jeg stoppede, det var en god arbejdsplads indtil vi blev sammenlagt med Frederiksborg Bank og blev til Kronebanken. Jeg havde meget med badminton at gøre og trænede diverse ungdomshold, ligesom jeg selv har spillet først i Holbæk siden i Mørkøv, jeg tror ikke der er en hal på Sjælland jeg ikke har besøgt. I 1986 flyttede jeg til Lild Strand hvor jeg har haft hus siden 1979. Jeg har nu haft galleri og kiosk siden 1990 og har stadig lidt åbent i sommerhalvåret. Min store interesse har altid været musikken og jeg har spillet i diverse orkestre siden 1960. Mit første band var The Tigers hvor jeg spillede sammen med Svensker, Nulle og Hugo vi spillede mest i fritidsklubben i Thisted, Efter endt soldatertjeneste kom jeg med i det kendte danseorkester Rythme Mixers og spillede i flere år på Hotel Phønix og forsamlingshuse i Thy.Jeg ønskede at trappe lidt ned så i 1967 stoppede jeg i Rythme Mixers og fortsatte sammen med Niels Kristian med at spille på Strandhotelet i et par år indtil jeg rejste til Sjælland.Efter at have været på Sjælland et par år flyttede Ove Fårbæk som afløste mig i Rythme Mixers også til Sjælland, han levede af musikken og spillede i en del år sammen med Mikkel som blev kendt i x-faktor som Kjeld fra Brovst. I mange år spillede Ove og Mikkel på La Cubanna og Øresund i Nyhavn. Ove havde mange jobs med forskellige kunstnere, jeg husker engang hvor han spillede i Køge til byfest sammen med Peter Belli, her mødte jeg den legendariske guitarist Mogens Django Petersen, jeg husker vi kørte på Løjtehus hvor han straks var genkendt og bedt om at spille et nummer. Mit foretrukne spillested var La Fontaine i Kompagnistræde hvis ejere Finn Ziegler og Flemming Pølsemand blev mine gode venner. I La Fontaine havde jeg mange gode musikalske oplevelser sammen Med Ben Webster, Niels Henning Ørsted Petersen, Hans Fjelsted, Bo Stieff, Thomas Frank, Peter Thorup og mange andre gode Jazzmusikere. Jeg spillede meget sammen med Jens fra Hjardemaal Klit Hotel, her mødte jeg også mange kendte musikere og blev gode venner med flere af dem. I galleriet har jeg et par værelser og mange musikere har skrevet musik her. Souvenirs  har lavet flere af deres store hit her, Johannes Møller og Niels Torp har komponeret bla., Jeg troede du var hos Michael og Hader Susanne, Johannes Møller hvis kunstnernavn er Johnny Voss har udstillet billeder hos mig siden jeg åbnede galleriet, han har lavet Hempel skibskalender i 9 år. Anne Dorte Michaelsen og Nanna Lüders er andre der er kommet her ligesom de gamle Kliche drenge Lars Hug, Niels Torp, Anders Brill og Johnny Voss. For nogle år siden inspillede Poul Krebs en CD her på Sandnæshus, mange tror at Lild Strand er udenfor lov og ret, men hvis man vil have ro er det stedet hvor man skal tage hen, Poul Krebs og Knud Møller var meget glad for at være her. Sidste år havde jeg besøg af Aura som låner et sommerhus her i Lild Strand, en ny stjerne som lige har ligget nr. 1 på hitlisterne i Tyskland ligesom hun var opvarmning for Beth Heart på hendes danmarkstourne.
Her er jeg sammen med Per Folke i baren på Hjardemaal Klit Hotel. Per døde i aug. måned 2012 han var en af danmarks bedste bassister.

Min gode ven Johannes Møller har udstillet hos mig i mange år. Spillede bas i Kliche og har skrevet tekster til et hav af danske kunstnere.

Martin og Oscar Jønsson til kromand Jens 70 års fødselsdag

Souvenirs på Skovsgaard Hotel. Niels Torp og Johannes Møller alias Johnny Voss har skrevet deres største hit, Jeg hader Susanne her hos mig på 1. salen.

Fra sommerfestivalen i Lild Strand 2011 hvor jeg gav et indslag med orkesteret S.O.S.

Jens Kromand fra Hjardemaal Klit Hotel.

Dana LaCroix mødte jeg på Skovsgård Hotel meget dygtig sangerinde og en dejlig person, har lavet en video med hende som hun har lagt ind på U-Tube

Per Folke som desværre ikke er iblandt os mere.

Fra vores tid i fritidsklubben, THE TIGERS-Svensker, Nulle og Tex.

Vagn og vagabonderne genopstod som 5 mandsorkester i 1987 i en kortere periode.

Fra strandfesten i Lild Strand som vi spillede til i mange år med skiftende besætninger her Tex-Kim-Henning-Anne of Flemming

Fra Hjardemaal Klit Hotel med min Stratocaster for snart længe siden.

Brian Poole mødte jeg på Hjardemaal Klit Hotel, han har vel ligget nr. 1 på hitlisterne i de fleste lande.

Ray Dorset bedre kendt som Mungo Jerry har jeg mødt mange gange, han er kendt for sangen In the summertime.

I baren på Hjardemaal Klit Hotel fik jeg lov til at underholde Mungo Jerry.

Nanna Lüders og Anne Dorte Michaelsen, Anne Dorte skrev i gæstebogen Tak for lange, stille nætter Tak for lammekoteletter Tak for sangen, der blev lavet Tak til Tex og vesterhavet.

Krabbegilde med de gamle Kliche drenge, Lars Hug og Johnny Voss.

Jeg havde besøg af det amerikanske orkester Big guitars from Memphis her fotograferet foran en fiskerbåd i Lild Strand, jeg har senere fundet ud af at sangeren Mike Meyers nu er i Danmark, har vist fundet en dansk kone.

Her sammen med guitaristen John Ivan fra Big guitars from Memphis.

Patricia Vonne mødte jeg på Skovsgaard Hotel hun havde en fantastisk stemme kom fra Austin Texas.

Niels Torp og Johannes Møller "Johnny Voss" skiver tekster overvåget af Line.

Klichedrengene Johnny Voss og Anders Brill ved ferniseringen 2003. Anders døde desværre i 2009 han vil være savnet.

Ray Ennis sangeren fra Swinging Blue Jeans har en stor plads i mit hjerte, da jeg var soldat i 1963 var Swinging Blue Jeans helt på toppen med nummeret Hippy Hippy Shake og i 1986 mødte jeg så mine store idoler i Vigsø. Jeg talte med dem og senere spillede de på Hjardemaal Klit i en årrække. Orkesteret har besøgt mig og når de er i danmark prøver jeg altid at træffe dem. Der er desværre ikke så mange tilbage af den originale besætning, trommeslager Phil Thomsen har været med i mange år, desværre er Les og Colin døde. I 2012 besluttede Ray sig for ikke at turnere mere.

Morgenkaffe efter en lang nat.

Billedet taget på Svankjær Marked for et par år siden vi er blevet lidt ældre at se på.

Efter koncerten havde vi en lille jamsession-Les Braid-Collin Manley-Phil Thomsen.

Nogle af mine rigtig gode musikalske venner. Bruno Haastrup, Hans Ravn og Jens Kromand Sørensen.

Jeg havde besøg af Dana La Croix band de spillede i hawboernæs hus, skønt at møde dem igen.

Havde den ære at møde Mud Morganfield søn af den legendariske sanger Muddy Waters

Dana La Croix Band i Lild Strand fantastisk band

Besøg af Martin Jønsson og Oscar, spiller på min gamle hammond tonehjulsorgel.

Mikael Bertelsen har jeg haft den store glæde at spille en del sammen med fantastisk guitarist.

Skriv en ny kommentar: (Klik her)

123hjemmeside.dk
Tegn tilbage: 160
OK Sender...

bjarne | Svar 08.06.2017 07.32

Swinging Blue Jeans, et af de bedste 60'er orkestre nogensinde, havde jeg i Stoholm Kultur og Idrætscenter, i 90'erne.

Chris therkelsen | Svar 19.07.2013 16.00

Flot hjemmeside jeg kan huske dig fra min tid med Four danse og rene nørskov jeg har vist også et par billeder eller to Chris therkelsen

Stinna | Svar 30.09.2011 14.11

Hej Tex
Sjovt at læse din historie og på mange måder føler jeg at jeg er en pæn del af den - ihvertfald fra engang i 70érne og fremefter.
Kram fra Stinna

Se alle kommentarer

| Svar

Nyeste kommentarer

24.06 | 14:30

Hej Tex.
Tak for en behagelig samtale med dig angående booking af værelse fra på fredag den 30/6 - 6-7/juli. Vi ses på fredag. Venlig hilsen Kirstine

14.06 | 07:50

Kære Tage ! Invitation !
D25/6 Sødring Kirke kl 13.
Festlighed i Forsamlingshuset bagefter
Tag din Guitar med & gi et nr.j

08.06 | 07:32

01.06 | 22:45

Hi Tex,
viele Grüße aus München!
Freuen uns schon sehr auf ein baldiges Wiedersehen!